Orhan Eskiköy’ün Son Filmi ‘Taş’ Bu Hafta Vizyona Giriyor!

Orhan Eskikoy_Tas_01

‘İki Dil Bir Bavul’, ‘Babamın Sesi’ filmlerinin ödüllü yönetmeni Orhan Eskiköy’ün merakla beklenen son filmi ‘Taş’, 20 Ekim’de gösterime giriyor. En son, Temmuz’da Karlovy Vary’de dünya prömiyerini yapan, Ankara Film Festivali’nden de En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü’yle dönen ‘Taş’, çocukların bir anda ortadan kaybolduğu ıssız bir dağ köyünde geçen fantastik bir dram.

Türkiye’de ilk kez, İstanbul Film Festivali’nin Ulusal Altın Lale Yarışması’nda seyirci önüne çıkan ‘Taş’, Ankara Film Festivali’nden En İyi Görüntü Ödülü’nü kazanmış, dünya prömiyerini yaptığı Karlovy Vary Uluslararası Film Festivali’nin ise East of The West bölümünde yarışmıştı.

Orhan Eskiköy ve Armağan Lale’nin yapımcılığında gerçekleşen’Taş’, çocukların bir anda ortadan kaybolduğu ıssız bir dağ köyünde geçen ve 20 yıl sonra köye gelen bir gencin yarattığı gizemin peşine düşen fantastik bir dram.

Orhan-Eskiköy-Taş-Afiş

Çekimleri Çanakkale’de gerçekleşen ve 4 hafta süren ‘Taş’ın başrollerini ise; ‘Bir Zamanlar Anadolu’da’, ‘Küf’, ‘Yurt’ filmlerinin yanı sıra ‘Öyle Bir Geçer Zaman Ki’, ‘Muhteşem Yüzyıl: Kösem’ dizileriyle de tanıdığımız Muhammet Uzuner;’Tersine Dünya’, ‘Avcı’, ‘Zerre’ filmlerinin ödüllü oyuncusu Jale Arıkan; ‘Çıplak Gerçek’, ‘Muhteşem Yüzyıl: Kösem’ ve ‘Tatlı Küçük Yalancılar’ gibi televizyon dizilerinden sonra ilk sinema filmiyle karşımıza çıkan Beste Kökdemir ile ‘Yerden Yüksek’, ‘Öyle Bir Geçer Zaman Ki’, ‘Yılanların Öcü’ dizilerinin yetenekli oyuncusu Ahmet Varlı paylaşıyor.

Yönetmen Orhan Eskiköy ‘Taş’ ile ilgili olarak şunları söyledi: “Filmlerimin birbiriyle aralarında bağlar var. Bunu bazen bir fikirsel bağ olarak, bazen de bir duygunun devamı olarak görebilir izleyici. İKİ DİL BİR BAVUL ile BABAMIN SESİ arasında şöyle bir bağ kurmak istemiştim: ‘Hikâyesini anlattığımız çocuklar büyüdüklerinde nasıl bireyler oluyorlar?’ Yeni filmim TAŞ’ta ise ‘BABAMIN SESİ’nde kendisinden haber alınamayan Hasan eve dönerse ne olur?’ sorusunun peşine takıldım, ‘Döndüğünde geride bırakmış olduğu ailesiyle bir ilişki kurabilir mi?’ TAŞ’ın bir başka özelliği de nerede ve hangi zamanda geçtiğini bilemiyor oluşumuz. Filmin bel kemiği olan ‘inanmak’ kavramı, zamanlar ve mekânlar üzeri bir kavramdır. Bu nedenle böyle bir seçimde bulundum. Filmin siyah beyaz olmasını da içeriğini desteklemek için tercih ettim. Genel olarak filme yayılan ikilikler üzerine kafa yorarken sonradan gelen bu tercihin ne kadar yerinde olduğunu perdede gördüğümde fark ettim.”

‘Taş’ın fragmanını aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir