Trois couleurs: Blanc (Üç Renk:Beyaz)

Yazan: fırat yaşar

Trois couleurs Blanc (Üç Renk:Beyaz)

Yönetmen: Krzysztof Kieślowski
Senaryo: Krzysztof Piesiewicz, Krzysztof Kieślowski
Oyuncular: Zbigniew Zamachowski(Karol Karol), Julie Delpy(Dominique Vidal), Janusz Gajos(Mikołaj), Jerzy Stuhr(Jurek)
Türü: Drama
Yapımcı Firma: MK2 Productions
Yapım Yılı: 1994
Ülkesi: Fransa, Polonya, İsviçre
Süresi: 88 dakika

Trois couleurs: Blanc (Üç Renk:Beyaz) Filmin Konusu:

Paris’te yaşayan Polonyalı bir kuaför olan Karol, karısıyla cinsel problemler yaşamaktadır. Karısı cinsel açıdan tatmin edilmediği için şikayetçidir. Buduruma artık tahammül edemeyen karısı Dominique, Karol’dan boşanmak için mahkemeye başvurur. Mahkeme salonunda Karol karısını nekadar sevdiğini dile getirse de, karısının o derecede katı tavrıyla karşı karşıya kalır.

Trois couleurs: Blanc (Üç Renk:Beyaz)

Trois couleurs: Blanc (Üç Renk:Beyaz)

Mahkemenin ardından karısının yanına gider ve barışmak için girişimde bulunur. Fakat karısı dükkandaki perdeleri ateşe vererek suçu Karol’un üstüne atar. Karol artık evsiz olduğu gibi polis tarafındanda aranmaktadır. Metroda tarağını ağzına dayayarak yaptığı müzikle para kazanmaya çalışan Karol, kendisi gibi Polonya’lı olan Mikolaj ile tanışır. Mikolaj’dan onu Polonya’ya götürmesini ister.

trois-couleurs-blanc-2

Zor koşullarda Polonya’ya ulaşır. Kuaför’lük dışında bir iş yapmak istemektedir. Bir yerde güvenlik olarak işe girer. Tesadüfen kulak misafiri olduğu bir konuşma, Karol’un hayatını tamamen değiştirecek ve bulunduğu konumdan çok farklı bir yere getirecektir. Bir yandan da hala karısını düşünmektedir.

Onu hala çok sevmektedir. Karısını tekrar kazanmak için, ondan intikam almak gibi değişik bir yol seçer. Amacı karısıyla olan ilişkisinde “eşitlik” sağlayarak karısının ona yaşattıklarını hissetmesini ve onu bu sayede onu daha iyi anlamasını sağlamaktır.

MCDWHIT EC040

Kieslowski’nin “Üç Renk” üçlemesinin ikinci filmi “Beyaz”, Avrupa sinemasının en başarılı örneklerinden biridir. Filmde “Eşitlik” olgusu farklı bir boyutta yansıtılmıştır. Yönetmenin egemen olanın kendi istekleri doğrultusunda kendine göre eşitliği sağlamak istemesini beyaz perdeye yansıtarak, “eşitlik” olgusunun hassas dengesinin çarpıklığa uğramış halini gözler önüne sermiştir.

Ödülleri:

1994 Berlin Uluslararası Film Festivali: “En İyi Yönetmen”

Filmin Fragmanı:

Bunlar da ilginizi çekebilir

1 yorum

benay 26 Haziran 2009 - 14:29

Dünyada kimsenin eşitlikten yana olmadığı ve herkesin tek derdinin diğerlerinden üstün olmak olduğunu anlatan film serinin ilk ve son filmlerine göre biraz daha silik kaldı ancak yine de izlenmesi gereken bir film.

Yorumlar kapalı.