37. İstanbul Film Festivali kapsamında 13.sü düzenlenen Köprüde Buluşmalar, bu yıl 6-13 Nisan tarihleri arasında gerçekleşti. Köprüde Buluşmalar atölyelerinde yapılan uluslararası sunumların ardından ödül ve fon desteği alan proje ve filmler, 13 Nisan Cuma akşamı Fransız Kültür Merkezi ev sahipliğinde yapılan resepsiyonda açıklandı.

İstanbul Film Festivali boyunca devam eden Köprüde Buluşmalar atölyelerinde Türkiye’nin yanı sıra komşu ülkeler Azerbaycan, Gürcistan, İran ve Suriye’den toplam 17 film projesi ve Türkiye’den post-prodüksiyonu devam eden 6 uzun metraj filmin sunumları yapıldı. Atölyelere seçilen projelerin yönetmen ve yapımcıları 95 uluslararası sinema profesyoneliyle yaptıkları yaklaşık 250 toplantıda ortak yapımların ilk adımlarını attı.

Proje sunumlarının ardından atölyede ödül alan projeler, Film Geliştirme Atölyesi jüri üyeleri Vincenzo Bugno (Berlinale / World Cinema Fund), Rickard Olsson (Picture Tree International), Zsuzsanna Kiraly (Komplizen Film), Teresa Hoefert de Turegano (Medienboard Berlin Brandenburg) ve Giovanni Robbiano (MFI) tarafından belirledi.

Köprüde Buluşmalar Ödül resepsiyonunda İstanbul Film Festivali Direktörü Kerem Ayan ve Köprüde Buluşmalar Yöneticisi Gülin Üstün birer konuşma yaptı.

Film Geliştirme Atölyesi ve Komşular Platformu Ödülleri Açıklandı

30.000 TL değerindeki Köprüde Buluşmalar Ödülü’nü Normal yönetmeni Ali Kemal Çınar, yapımcısı Sinan Yusufoğlu ve ortak yapımcısı Nesra Gürbüz Köprüde Buluşmalar Yöneticisi Gülin Üstün‘den aldı.

Köprüde Buluşmalar Film Geliştirme Atölyesi kapsamında hem Türkiye’den hem de komşu ülkelerden projeleri kapsayan 8000 Avro CNC Ödülü‘nü Yeni Şafak Solarken projesinin yönetmeni Gürcan Keltek ve yapımcısı Arda Çiltepe, Fransa’nın Türkiye Büyükelçiliği Görsel İşitsel Ataşesi Christophe Pécot‘un elinden aldı.

Melodika Ses Ödülü, Beni Sevenler Listesi projesinin yönetmeni Emre Erdoğdu ile yapımcıları Emine İzmir ve Zeynep Koray‘a Melodika kurucuları Taylan Oğuz ve Didem Oğuz tarafından verildi.

Melodika Ses Ödülü

Bir Gün ya da Günün Bir Parçası projesinin yönetmeni Burak Çevik ve yapımcısı Selman Nacar, GeniusPark Görsel Efekt Ödülü‘nü Sema Duran‘dan aldı.

GeniusPark Görsel Efekt Ödülü

Kardeşimin Ordusu adlı projenin yapımcısı Adam Isenberg‘e, 4 aşamalı Akdeniz Film Enstitüsü (MFI) Senaryo Atölyesi Ödülü verildi.

Akdeniz Film Enstitüsü (MFI) Senaryo Atölyesi Ödülü

Bu yıl ikinci kez verilecek Transilvania Pitch Stop Ödülü, yapımcı Oana Giurgiu tarafından Paşa Gönlüm İstedi Kayboldum projesinin yapımcısı Engin Palabıyık ve yönetmeni Berrak Çolak‘a verildi.

Bu yıl ilk kez Komşular Platformu’na özel verilen Postbıyık Ses Post-Prodüksiyon Ödülü, Yalın Özgencil ve Sertaç Toksöz tarafından The Empty House projesinin yönetmeni Rati Tsiteladze ve yapımcısı Nino Varsimashvili‘ye verildi.

Work in Progress Ödülleri

Work in Progress jüri üyeleri Kerri Craddock (Toronto International Film Festival), Meinolf Zurhorst (ZDF) ve Ioanna Stais (Heretic Outreach) atölyedeki 6 filmi ve sunumlarını izledi. Ayrıca filmlerin yönetmen ve yapımcıları ile görüştü.

Work in Progress sonunda ulsulararası jüri tarafından belirlenen filmlere, dağıtım garantisi imkânı sağlayan Başka Sinema Ödülü, bu yıl ikinci defa verilen renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini kapsayan Color Up Post-prodüksiyon Ödülü, Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü ve Paz Dijital İletişim Ödülü sahiplerini buldu.

Filmin renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini kapsayan Color Up Ödülü ve Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü, Color Up’ın kurucusu Cenk Erol ile Daire Creative’in eş kurucuları Eren Erdem ve Arda Aktaş tarafından, Saf filminin yönetmeni Ali Vatansever ve yapımcısı Selin Tezcan Vatansever‘e takdim edildi.

Color Up Ödülü ve Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü

Kazanan filme dağıtım garantisi, dağıtımcı payı almadan gösterim imkanı ve dağıtım sırasında tanıtım desteği veren Başka Sinema Ödülü, Başka Sinema Direktörü Azize Tan tarafından, Güvercin Hırsızları filminin yönetmeni Osman Doğan ve yapımcıları Sinan Sertel ile Turgay Şahin‘e sunuldu.

Paz Dijital İletişim Ödülü, Son Çıkış filminin yönetmeni Ramin Matin ve yapımcısı Emine Yıldırım‘a Paz Film Ajansı Kurucusu İmre Tezel tarafından verildi.

Sinema Konuşmaları ve Gösterimler

Köprüde Buluşmalar programında bu yıl 9 sinema konuşması, 1 VR deneyim atölyesi, 3 film gösterimi ve 3 yapım hikayesinin yanı sıra Fransız Konsolosluğu işbirliğiyle gerçekleşen Fransız yapımcıların ve Fransa fonlarının Türkiye’den yapımcılarla buluştuğu ‘Filming in France’ etkinliği gerçekleştirildi.

Sinema Konuşmaları’nın ilk gününde geçen sene başlayan dizilerin dijitale dönüşümü konuşmalar serisine devam edildi. Türkiye’nin ilk antolojik dizisi 7YÜZ‘ün ilk bölümünün gösterimi ve yönetmen Tunç Şahin, yapımcı Cihan Aslı Filiz ve BluTV içerik yöneticisi Sarp Kalfaoğlu‘nun katılımıyla bir sohbet gerçekleştirildi. Sinema Konuşmaları’nın ikinci günü ilk üç bölümünün yayınlanmasının ardından popülerlik kazanan polisiye dizisi Şahsiyet ile devam etti. Dizinin ilk bölümünün gösteriminin ardından senarist Hakan Günday ve yapımcı Kaan Tolga Değirmenci salona konuk olurken, yönetmen Onur Saylak çekim setinden gönderdiği video ile etkinliğe katıldı.

Fikirden Perdeye başlıklı konuşmada Ceylan Özgün Özçelik, Berlinale’de prömiyer yapan filmi Kaygı‘nın yapım hikayesini, yapımcısı Armağan Lale ile birlikte anlattı. Oyuncu, yönetmen ve kurgucu Ayris Alptekin, yönetmen ve İstanbul Film Festivali Direktörü Kerem Ayan, Melodika kurucusu Taylan Oğuz ve PostBıyık’tan Yalın Özgencil, Duyduğunuz Her Şeye İnanmayın konuşmasında ses post-prodüksiyon dünyasına dair deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Sinema Konuşmaları kapsamında post-prodüksiyon süreçlerini henüz tamamlamış yapımcılar Funda Ödemiş, Selin Tezcan Vatansever ve Serkan Çakarer; Emine Yıldırım‘ın moderatörlüğünde önemli bir finans kaynağı ve artistik bir işbirliği olan Avrupa ortak yapım aşamalarına ve dağıtım süreçlerine dair deneyimlerini anlattı.

VR: Başka Bir Formatta Düşünmek adlı atölyede belgesel yönetmeni ve yapımcısı Carlos Hagerman, Timelooper yapım yöneticisi İlker Çevikkaya ve yapımcı Müge Özen ile 360 derece video çekim, kurgu ve deneyim süreçleri üzerinde duruldu.

Her yıl tüm sinemacılar tarafından büyük ilgi gören Fonlarla Marketlerle ve Festivallerle Tanışın oturumları bu yıl 12 Nisan Perşembe günü gerçekleştirildi. Uluslararası film festivalleri, fonlar, marketler ve eğitim programlarının temsilcileri başvuru şartları üzerine bilgilerini katılımcılarla paylaştı.

Sinemada Kadın başlıklı konuşmada 6 sene önce Anna Serner‘ın sinema endüstrisinde cinsiyet eşitliği için attığı radikal adımlardan bugüne kadar olan değişiklikleri ve bundan sonra neler yapmamız gerektiği konuşuldu. Göteborg Film Festivali’nden Cia Edström, Eurimages’dan Francine Raveney, Medienboard Berlin Brandenburg’dan Teresa Hoefert de Turegano, UNFPA’dan Meltem Ağduk ile yönetmen Ceylan Özgün Özçelik, görüntü yönetmeni Meryem Yavuz ve yapımcı Müge Özen‘in katılımıyla gerçekleşen sohbetin moderatörlüğünü Kadir Has Üniversitesi’nden Doç.Dr.Melis Behlil yaptı.

Konuşmaların son günü özellikle sektör için birbirinden önemli bilgileri barındıran içeriklerle devam etti. Eurimages Hakkında Bilmek İstediğiniz Her Şey konuşmasında Eurimages Proje Yürütücüsü Francine Raveney ve Türkiye Eurimages delegesi Zülfikar Kürüm başvuru koşullarını ve süreçlerini paylaştı.

Belgesel: Festivale Giden Yol oturumunda deneyimli belgesel yapımcı ve yönetmenleri Carlos Hagerman, Niek Koppen ve Hot Docs festival programcısı Dorota Lech belgesel yapımının festival sürecine etkisini belgesel yönetmen ve kurgucusu Eytan İpeker‘in moderatörlüğünde anlattı. Ardından Eytan İpeker, Kurgu: Yaratıcı Süreçte Beraber Çalışma başlıklı konuşmada yönetmen ve kurgucu arasında oluşan diyalogun yaratıcı sürece yansıyan etkilerini gerçek hayattan örneklerle katılımcılarla paylaştı.

Dizi Senaryo Yazımı: Büyük Fikirler Küçük Ekran başlıklı günün son konuşmasında ise başarılı yapımlara imzasını atmış senaristler Berkun Oya ve Ece Yörenç‘e senarist ve senaryo danışmanı Soni Jörgensen ve TorinoFilmLab’den yapımcı Eilon Ratzkovsky eşlik etti. Moderatörlüğünü Ay Yapım’dan Yamaç Okur‘un üstlendiği konuşmada izleyiciyi ekrana bağlayan dramatik dizilerin yaratım ve yazım süreci konuşuldu.